Zoek op onze website

Dé site voor IT Professionals

Microsoft licenties

  • Office Professional 2016

    Microsoft Office Professional 2016 - de nieuwste versie van de vertrouwde Office applicaties: Outlook 2016, Word 2016, Excel 2016, PowerPoint 2016, OneNote 2016, Publisher 2016 én Access 2016 voor gebruik op 1 PC.

    • Office 2016 applicaties Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Publisher én Access.
    • Excel 2016 mét alle geavanceerde Business Intelligence mogelijkheden als PowerPivot en PowerView.
    • Office Professional 2016 is een eeuwigdurende licentie voor gebruik op 1 PC.
    • Overzetten naar andere PC is toegestaan; bij hardware defect altijd maar anders niet vaker dan eens per 90 dagen.

    Aantal
    Licentie
    •  excl. BTW per licentie


    Ons advies

    Hier vind u ons eigen onafhankelijke, advies over Office Professional 2016.

    Dit advies is gebaseerd op onze kennis van en jarenlange ervaring met Microsoft licenties en abonnementen.

    Het uitgangspunt is steeds dat u als klant hier het beste mee uit bent.

    Ons advies


    Prijs per licentie

    Wilt u uw software up-to-date houden dan kunt u eens in de zoveel tijd nieuwe licenties kopen of licenties met Software Assurance. Maar wat is nu voordeliger?

    Daarom hebben wij voor u bij dit product de prijzen uitgezet over een periode van 6 jaar, zodat u dit makkelijk met andere produkten en alle andere licentieprogramma's kunt vergelijken. U ziet zo snel wat de kosten zijn en waar u het beste mee uit bent.

    Om dit inzichtelijk te maken gaan we in dit overzicht er van uit dat er om de 3 jaar een nieuwe versie van dit product uitkomt. Of u deze nieuwe versie ook daadwerkelijk koopt is natuurlijk geheel aan u.

    Prijs per licentie


    Licentieprogramma

    Microsoft producten zijn vaak beschikbaar in meerdere licentieprogramma's. Maar welke moet u nu kiezen?

    In dit overzicht vind u bij elk product een korte beschrijving van het licentieprogramma met de belangrijkste kenmerken. Dit verandert automatisch mee als u een ander licentieprogramma kiest.

    Wilt u de licentieprogramma's onderling vergelijken, click dan op de knop "vergelijk" voor een overzicht.

    Licentieprogramma


    Licentiemodel

    U vind hier per product welk licentiemodel van toepassing is.

    Het licentiemodel beschrijft in detail welke (en hoeveel) licenties vereist zijn wanneer u een product of bepaalde functionaliteit van een product wilt gaan gebruiken.

    Licentiemodel

    LICENTIEMODEL

    Overzicht functionaliteit per editie

    Een overzicht van de beschikbare edities en de functionaliteit van dit product.

    U ziet zo snel welke editie van het product u nodig heeft.

    Overzicht functionaliteit per editie

    OFFICE DESKTOP APPLICATIES OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Outlook
    Word
    Excel
    PowerPoint
    OneNote
    Publisher¹
    Access¹
    Skype for Business¹ ²
    OFFICE CLIENT FUNCTIONALITEIT OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Business Analytics beperkt beperkt beperkt
    Compliance & Archivering
    Samenwerken (SharePoint)
    Enterprise voice (VoIP/PBX)
    Unified IM, presence & voice
    Information Rights Management alleen lezen
    INBEGREPEN SOFTWARE & SERVICES OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Office Online
    OneDrive for Business (1TB) alleen gratis persoonlijke OneDrive (15GB)
    Apps tablets & smartphones alleen gratis versies premium versies
    InfoPath 2013³
    Office Web Apps Server 2013
    Office 2013 RT zakelijk gebruik
    Gebruik met Windows To Go
    Office MultiLanguage Pack
    BEHEER OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Group policy
    App Telemetry
    Remote Desktop Services
    LICENTIE OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Licentievorm retail/OEM volume licentie online diensten
    Licentieduur eeuwigdurend eeuwigdurend abonnementsperiode
    Licentie per apparaat apparaat gebruiker
    Licentie voor 1 PC 1 PC + 1 laptop/tablet* 5 PC's
    Nieuwe versies nee met Software Assurance altijd
    Downgrade rights nee ja nee
    SOFTWARE INSTALLATIE & ACTIVATIE OFFICE HOME & BUSINESS OFFICE PROFESSIONAL OFFICE STANDARD OFFICE PROFESSIONAL PLUS OFFICE 365 BUSINESS OFFICE 365 PROPLUS
    Software beschikbaar als download/preloaded download (VLSC) download (Office 365)
    Installatiemethode Click-2-Run MSI Click-2-Run
    Activatiemethode Product Key Volume Activation Office 365 Activation
    Alle beschikbare talen ja incl. MultiLanguage Pack ja
    32/64 bits versies ja ja ja
    ¹Alleen beschikbaar voor Windows (geen Mac versies beschikbaar).
    ²Skype for Business desktop client met volledige mogelijkheden. "Basic" editie met beperkte mogelijkheden is altijd gratis beschikbaar.
    ³InfoPath alleen beschikbaar in Office 365 ProPlus als onderdeel van Office 365 Enterprise E3 en E5 abonnement.

    Office als eenmalige aanschaf of abonnement

    Wilt u Office 2016 kopen zonder abonnement - dus Office 2016 als eenmalige aanschaf - kies dan voor Office Home & Business 2016 of Office Professional 2016, of voor de volume licentie edities Office Standard 2016 of Office Professional Plus 2016 zonder Software Assurance. Dit zijn altijd eeuwigdurende licenties die u ineens bij aanschaf betaalt. Office Standard 2016 en Office Professional Plus 2016 kunt u ook kopen met Software Assurance waarmee u dan onder meer recht heeft op nieuwe versies, Office Roaming Use Rights en de mogelijkheid om gespreid jaarlijks te betalen in plaats van ineens bij aanschaf. Echter bent u juist dan vaak weer beter én voordeliger uit met een Office 365 abonnement.


    Office 2016 downgrade rights

    Wilt u Office 2016 licenties kopen om oudere versies, zoals Office 2013, nog te gebruiken dan moet u Office volume licenties - Office Standard 2016 of Office Professional Plus 2016 - aanschaffen. Alleen met deze licenties krijgt u ook downgrade rights; het recht een oudere versie (maar zelfde editie) in de plaats van te installeren en te gebruiken. Bijvoorbeeld u koopt Office Standard 2016 en in de plaats van installeert en gebruikt u Office Standard 2013 of Office Standard 2010. Op de Microsoft Volume Licensing Service Center (VLSC) website kunt u altijd (volume) license keys en software vinden voor minimaal één versie terug. Voor nog oudere versies dient u in principe zelf hiervoor te zorgen.


    Office op Remote Desktop Services

    Wanneer u Office 2016 (of oudere versie) op Remote Desktop Services (RDS) - voorheen Terminal Services - wilt gaan gebruiken moet u hiervoor Office volume licenties - Office Standard 2016 of Office Professional Plus 2016 - gebruiken, of Office 365 ProPlus (als los Office 365 abonnement of samen met online diensten in Office 365 Enterprise E3 of E5). Alleen met deze edities kunt u Office in shared application of shared desktop scenario's op RDS gebruiken. Met alle andere edities van Office is dit technisch niet mogelijk en ook volgens de licentievoorwaarden niet toegestaan.

    Office Standard 2016 en Office Professional Plus 2016 zijn licenties per apparaat, dus moet u voor elke client waarvan af met Office op RDS gewerkt gaat worden over een Office licentie beschikken. Voor de installatie op de RDS zelf is geen aparte licentie voor Office vereist. Moeten gebruikers ook vanaf computers buiten de organisatie met Office op RDS kunnen werken, bijvoorbeeld een privé PC thuis, koop dan Office 2016 licenties met Software Assurance. Zolang de Software Assurance actief is heeft u dan zogeheten Office Roaming Use Rights welke dit gebruik ook toestaan.

    Kiest u voor Office 365 ProPlus dan hoeft u hier geen rekening mee te houden. Wel moet elke gebruiker over een actief Office 365 ProPlus (of Office 365 Enterprise E3 of E5) abonnement beschikken. De installatie van Office 365 ProPlus op de RDS server zelf - zie Office 365 ProPlus installeren op Remote Desktop Services hoe dit te doen - telt daarbij niet mee voor het aantal van 5 gelijktijdige installaties per gebruiker.

    Daarnaast heeft u ook Windows Server Standard of Datacenter, Windows Server CAL's én Windows Server RDS CAL's nodig. Let op dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van Remote Desktop Services op Windows Server Essentials.


    Excel 2016 Business Analytics features

    Nieuw in Office 2016 (voor Windows) is dat Excel 2016 nu - ongeacht de editie van Office 2016/Office 365 - altijd over "Basic" Business Analytics features als 3D Maps (voorheen Power Map) en Power Query beschikt. Meer geavanceerde "Premium" Business Analytics features als Power Pivot en Power View in Excel 2016 zijn alleen beschikbaar voor gebruikers van de Excel 2016 standalone (volume) licentie of Office Professional Plus 2016, Office 365 ProPlus én nu ook Office Professional 2016!

    Excel 2016 "Basic" Business Analytics features
    Beschikbaar in Excel 2016 met alle Office 2016/Office 365 edities:
    ✓ Data visualiseren met Excel charts en 3D maps (voorheen PowerMap).
    ✓ Inzicht krijgen in en analyseren van data met Excel PivotTables en slicers.
    ✓  Data importeren uit bestanden, databases en websites met Get & Transform: CSV & Text, Excel, Access,
        SQL Server, XML, Web, Odata feed, Analysis Services, ODBC en Facebook.
    ✓  Vorm geven en combineren van data met Get & Transform: kolommen verwijderen of splitsen, data filteren en meer.
    ✓  Basic data model support - automatic relationship detection, time grouping en inline DAX measure creation vanuit
        de PivotTable veldenlijst.

    Excel 2016 "Premium" Business Analytics features
    Alleen met Excel 2016 standalone, Office Professional 2016, Office Professional Plus 2016 of Office 365 ProPlus:
    ✓  Data importeren uit bedrijfs-, big-data-en clouddatabronnen: Oracle, DB2, MySQL, PostgreSQL, Sybase,
        Teradata, SharePoint, Active Directory, Azure, Hadoop, Exchange, Dynamics CRM en Salesforce.
    ✓  Advanced data model support met PowerPivot Add-in - Relationships Diagram en Data View, KPI's, hierarchies,
        DAX calculated columns en meer.
    ✓  Maak en deel uw Get & Transform queries binnen de organisatie met Corporate Data Catalog (Power BI vereist).
    ✓ Presenteer en onderzoek data met Power View reporting Add-in.


    Meer informatie

    Hier vind u aanvullende informatie en links naar meer (technische) informatie.

    Meer informatie

    Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen: ☎ 0180 - 635230 of contactformulier

    Menu


Uw voordelen:

✓ Scherpe prijzen
✓ Vandaag besteld, morgen geleverd
✓ Uitgebreide productinformatie
✓ Deskundig advies
✓ Uitstekende service

Partner van o.a.

✓ Microsoft (Managed Partner)
✓ Acronis
✓ Adobe
✓ Symantec
✓ VMware

Neem contact op
Contact